Toastmasters
Jak mówią niektórzy, jest najlepiej strzeżonym sekretem w mieście. A niektórzy ludzie, którzy dołączają, wyobrażają sobie, że są w tajnej grupie, gdzie wszystko, co dzieje się w klubie, pozostaje w klubie. Wręcz przeciwnie: Toastmasters nie jest tajnym klubem, który przygotowuje i przedstawia piękne przemówienia, ale jest platformą szkoleniową do wyjścia w „prawdziwy świat” i czerpania korzyści z twoich ulepszonych umiejętności komunikacyjnych i przywódczych.
Wiele z pierwszych umiejętności, których się uczysz, gdy zaczynasz przygotowywać i wygłaszać przemówienia, ma duże znaczenie dla świata zawodowego. I możesz zacząć stosować te umiejętności od razu.
Rozważmy następujący przykład: Jakie często jest pierwsze pytanie zadane podczas rozmowy kwalifikacyjnej? „Opowiedz mi coś o sobie.” Rekruter ma już twoje CV, po co to pytanie? Ponieważ odpowiedź bardzo wiele mówi o tobie: jaki jest Twój poziom języka, twoje zrozumienie tematu i to, jak odnosi się ono do danej sytuacji, jaka jest twoja pewność siebie, twoja osobowość i jak możesz dopasować się do istniejącego zespołu. Czy używasz właściwych terminów technicznych. Czy siedzisz właściwie, używasz odpowiedniego języka ciała, nosisz odpowiednie ubrania i zwracając się do rekrutera z uprzejmością i przyzwoitością. Czy jesteś w stanie przekonać rozmówcę, że posiadasz odpowiednie umiejętności do pracy.
Po zatrudnieniu będziesz w stanie obsłużyć pracę i ludzi w zespole? Jak duży wpływ będzie mieć na innych? Czy jesteś skutecznym graczem zespołowym i potencjalnym liderem? Czy jesteś dobrym słuchaczem? Wszystko, co robisz w Toastmasters, może pomóc ci ulepszyć aspekty twojego życia zawodowego. Oto kilka przykładów tego, czego nauczysz się podczas swojej podróży w Toastmasters.
Przedstawiamy siebie
Pierwsza mowa w programie edukacyjnym dotyczy przedstawienie się przed członkami klubu i oceny obecnego poziomu umiejętności mówienia. W miarę dalszego udoskonalania części tego pierwszego przemówienia o „lodołamaczu” można użyć do rozmów kwalifikacyjnych, do wprowadzenia społecznego na przyjęciach, nawet dla potencjalnych inwestorów – jest to winda na odpowiednią okazję.
Struktura twojego materiału
Co chcesz powiedzieć i dlaczego chcesz to powiedzieć? Jeśli na przykład przekazujesz informacje swoim współpracownikom, upewnij się, że omawiają najważniejsze punkty, które będą musieli usłyszeć, aby podejmować świadome decyzje. W razie potrzeby korzystaj z danych, statystyk, pomocy wizualnych i materiałów informacyjnych. Pytanie o przegląd budżetu? Obowiązują te same zasady. Ustrukturyzowane podejście, z początkiem, środkiem i końcem, sprawi, że prezentacja będzie mocniejsza.
Używanie odpowiedniego języka – język używany w naszych rozmowach z naszymi przyjaciółmi, współpracownikami i klientami odbija się na nas. Jeśli zwracasz się do swoich rówieśników z branży, użyj języka odpowiedniego dla twojej dziedziny. Ale unikaj żargonu branżowego, gdy rozmawiasz z klientami i opinią publiczną. Zawsze pamiętaj o używaniu języka odpowiedniego dla odbiorców i okazji.
Zwolnij swoją wypowiedź i starannie wymawiaj każde słowo, gdy jesteś na scenie lub nawet podczas połączenia konferencyjnego.
Słowa są potężne. Pomyśl o klasycznym opisie demokracji Abrahama Lincolna jako „rządu ludzi, przez ludzi, dla ludzi”. Lub słynnych słów Mahatmy Gandhiego o przemocy: „Oko za oko kończy się tylko tym, że cały świat jest ślepy”.
Wypowiadanie się w języku ciała
Język ciała jest jednym z najbardziej wpływowych aspektów publicznego przemawiania. Sposób, w jaki podchodzisz do mównicy, gdzie umieszczasz notatki i jak zmierzysz się z publicznością, pokazuje twój poziom pewności siebie. Wyraz twarzy, postawa i wykorzystanie przestrzeni scenicznej są częścią nauki skutecznego języka ciała. Ta umiejętność zwiększy Twoją prezencję przed wszystkimi typami odbiorców.
Korzystanie z różnorodności wokalnej
Przemówienie ma kluczowe znaczenie, a wymawianie poszczególnych słów jest kluczem do osiągnięcia tego efektu, szczególnie jeśli pracujesz w międzynarodowej lub wielokulturowej organizacji. Powalaj swoją mową i starannie wypowiadaj każde słowo, gdy jesteś na scenie, a nawet podczas połączenia konferencyjnego. Różnorodność wokalna sprawia, że nie brzmisz monotonnie i pomagasz słuchaczom zaangażować się w Twoją wiadomość.
Być przygotowanym
Zawsze uczestniczyłem w spotkaniu biurowym i wyszedłem zastanawiając się, o co chodzi? Jest to zbyt powszechny problem. Jednym ze sposobów wyróżnienia się w miejscu pracy jest przygotowywanie się do każdego spotkania. Przygotuj swoje dane, korzystając z wykresów, a nawet materiałów informacyjnych. Zbadaj obie strony problemu, abyś mógł przedstawić kontrargumenty. Sporządzanie notatek podczas każdego spotkania zapewnia gotowość do działania i sprawia, że stajesz się ważną osobą w biurze. Podobnie jak w środowisku klubowym, upewnij się, że twój materiał pasuje do dostępnego czasu.
Samo pisanie mowy, redagowanie i poprawianie zgodnie z celami, dodaje do twoich umiejętności komunikacji pisemnej, skutkując lepszymi e-mailami i raportami.
Korzystanie z pomocy wizualnych
Dzisiejsze prezentacje są rutynowym elementem życia zawodowego, więc dowiedz się, jak je wykonać z odpowiednią ilością polotu. Wielkość i skład widowni, wielkość i akustyka sali posiedzeń, czas na prezentację i okazję (przegląd biura / seminarium branżowe itp.), Wszystkie wymagają różnych pomocy wizualnych i odpowiedniego przygotowania. Unikaj samobójstw w programie PowerPoint – najpierw przygotuj prezentację, a następnie wybierz odpowiednie pomoce wizualne. Niezależnie od tego, czy korzystasz z pulpitu, notatek, technologii LCD czy telepromptera, przygotuj się na swoje materiały i korzystaj z nich wygodnie.
Być przekonującym
Każdy lider jednego zespołu, każdy menedżer projektu, musi przekonać członków zespołu, aby wykonywali rzeczy wykraczające poza ich regularną pracę. Czy zamierzasz obniżyć budżet lub poprosić o więcej zasobów dla swojego działu? Odpowiednio dostosuj swoje argumenty, utrzymuj język prosty i upewnij się, że masz jasność co do tego, co publiczność ma zrobić po prezentacji, z wyraźnym wezwaniem do działania.
Umiejętności, których uczysz się na początku w Toastmasters, pomogą ci na wiele sposobów. A im dłużej będziesz ćwiczyć i ulepszać swój klub, tym więcej odniesiesz sukcesu!
Tekst jest tłumaczeniem artykułu Nina John.
Nina John, DTM is the director of coaching firm Envy Communications. She has served as a District 82 governor and is currently a member of Chennai Toastmasters club in Chennai, India.
Najnowsze komentarze